Тематичні консультації

Консультація «Дрібна моторика, як засіб розвитку мовлення»


Ефективність формування мовленнєвих умінь і навичок у дітей без-посередньо пов’язана зі станом розвитку дрібної моторики пальців рук. Це твердження нині не викликає подиву, хоча свого часу видатний психо-фізіолог М. О. Бернштейн зазначав: «Уявлення про те, що при будь-якому тренінгу вправляються не руки, а мозок, спочатку здавались парадоксаль¬ними і з труднощами входили у свідомість педагогів».



Що відбувається, коли дитина виконує пальчикову гімнастику?


  • Тренування пальців рук стимулює інтенсивний мовленнєвий розвиток дитини, сприяє координації артикуляційної моторики та мовленнєвого дихання.
  • Пальці рук набувають сили, гнучкості, вправності, що необхідно для підготовки руки до письма.
  • Діти вчаться запам’ятовувати певні положення рук і послідовність рухів. Це сприяє розвитку тактильно-рухової та зорової пам’яті й просторових уявлень.
  • Під час виконання вправ, що супроводжуються віршованими рядками, у малюків формуються відчуття темпу, ритму. Розвиваються слухо-мовленнєва увага та пам’ять, що дуже важливо для успішного оволодіння навичками виразного читання.
  • Удосконалюється здатність узгоджувати мовлення і рухи, збагачується лексичний запас, активно розвивається зв’язне мовлення.
  • Діти, захоплені грою, активніше діють самі, придумують власні пальчикові фігурки та прагнуть руками «оживити» віршики. Це стимулює їхню фантазію, творчість.
  • Малята вчаться концентрувати свою увагу й правильно її розподіляти, при цьому у них формуються навички самоконтролю, старанність, наполегливість.