Бельгійський лікар, психолог, педагог Овід Декролі (1861-1932) розробив програму навчальної діяльності дітей та побудував систему навчання, що грунтується на дидактичних іграх та вправах. Педагогічна концепція Декролі має два аспекти: психологічний і соціальний. Психологічний аспект навчання — це ставлення дитини до навколишнього світу (тварин, рослин, землі, води, повітря, сонця, місяця, зірок); соціальний аспект — дитина і сім'я, дитина і школа, дитина і суспільство.
За методикою Декролі гра є органічною та невід'ємною частиною навчального процесу. Декролі вважав, що процес навчання читанню потрібно максимально унаочнити: "Мати вчить дитину розмовляти не звуками і буквами, а словами та коротенькими фразами". Тому кожен предмет він позначав карткою: біля стола — картка "СТІЛ", біля картини - "КАРТИНА".
Пропонований методичний посібник розроблено з урахуванням вікових особливостей дошкільнят та побудовано за принципом концентрації.
Процес навчання читанню тісно пов'язаний з усіма видами діяльності і поділяється на чотири періоди.
I період: інтуїтивне читання слів — назв предметів навколишнього світу.
II період: аналіз знайомих слів та виділення букв.
III період: подальше ознайомлення з буквами, конструювання невеликих слів (спочатку — за аналогією, потім — самостійно) та свідоме читання цих слів.
IV період: подальше конструювання коротеньких слів (іменників, прикметників, дієслів) зі знайомих букв, свідоме читання й аудіювання слів, конструювання та читання невеликих речень.