Що ми робимо в дитячому садку
Вчимося розповідати та описувати за схемами
Схема опису диких тварин
- Колір, форма. У першому квадраті намальовано два круги - більший і менший, що вказують на величину тварин, а також різноколірні хмарки, що вказують на масть тварин. Намальовано також схему тварини. Діти повинні сказати, з яких частин складається тіло тварини, якого кольору і величини.
- Місце, де живе. В квадраті намальована нора, барлога, кущ. Діти вказують, де живе тварина.
- Чим живиться. В квадраті намальовано сіно, трава, м’ясо, жолуді, гриби, шишки, ягоди.
- Хто допомагає. В квадраті зображено схематично людей. Діти повинні сказати, що взимку тваринам допомога лісник, школярі.
- Користь від тварин. У квадраті намальовано м’ясо, шапка, шуба. Тварини дають м'ясо.
Схема опису іграшки
- Колір. В першому квадраті намальовано червону, жовту, синю і зелену плями. Важливо, щоб вони не мали ніякої форми, тоді увага краще зосереджується на кольорі і не виникає змішане поняття колір-форма.
- Форма. У другому квадраті зображені геометричні фігури. Вони не зафарбовані, щоб увага дітей|зосереджувалась на формі.
- Величина. У квадраті намальовані дві іграшки контрастної величини - великий і малий м’ячі.
- Матеріал. У цьому квадраті наклеєні ігри прямокутники однакового розміру із металічної фольги, пластмаси та деревини. Вони відображають відповідно метал, пластмасу, дерево.
- Частини Іграшки. Декілька кілець пірамідки намальовані окремо. Якщо іграшка ціла, на частини не розбирається, цей пункт в розповіді опускається.
- Дії з іграшками. Зображена кисть руки з розведеними пальцями.
- Використовувати антоніми й інші прийоми.
Схема опису овочів, фруктів
- Колір. Намальовані різнокольорові плями.
- Форма. Геометричні фігури круг, трикутник, овал.
- Смак. Намальовано цукерку і лимон. Вказують на смак овочів.
- Місце, де росте. Зображено дерево і грядка.
- Як використовують в їжу. Намальована тарілка, виделка, ложка, ножі.
- Розповісти, які овочі їдять сирими, які варять, жарять, маринують.
Схема опису пташки
- Колір, форма У першому квадраті зображено два круги — більший і менший, що вказують на величину птаха. Намальовано зелену, жовту, синю хмарки, що вказують на колір оперення птахів..
- Зимуючий чи перелітний. В квадраті намальовано ключ відлітаючих птахів..
- Їжа для птахів. В квадраті намальовано комах, ягоди, зерно, трава, жаба. Дитина повинна сказати, що саме їсть данин птах.
- Місце гніздування. В квадраті намальовано гнізда під стріхою, на дереві, в траві, під кущем. Діти повинні сказати, де живе дана пташка..
- Користь. Намальовані різні комахи.
Схема опису квітки
- Місце, де росте квітка. В першому квадраті зображено ліс, луг, поле і клумбу. Діти повинні сказати, в якому саме місці росте дана рослина.
- Спосіб розмноження. У другому квадраті намальовано цибулину, бульбу, зернята, корінь, черенок. Діти повинні сказати, чим саме розмножається дана рослина.
- Колір, частини квітки. В квадраті намальовано квітку, стебло , листки і червона, синя, жовта і зелена плями. Важливо, щоб вони не мали ніякої форми, тоді уява дітей зосередиться на кольорі.
- Час цвітіння. В квадраті намальовано ознаки пір року.
- Користь квітки. В квадраті намальована банка з варенням, ліки, букет квітів. Діти повинні сказати, для чого використовується дана квітка.
Схема опису пори року
- Сонце: Діти розповідають про сонце в певні пори року: світить та не гріє, часто буває за хмарами, жарко гріє і т.д.
- Небо: Розповісти, яке небо найчастіше бачать в ту чи іншу пору року - похмуре, сіре, безхмарне, голубе.
- Дерева: Розповідають: листя на деревах жовтіють і опадають; дерева голі чи з’являються бруньки, листочки.
- Люди: Розповісти про зміни в одязі людей і причини цього.
- Звірі: Про зміни в житті тварин в різні пори року. Наприклад: не вистачає їжі, впадають в сплячку, міняють шубку, запасають корм на зиму.
- Птахи: Зміни в житті птахів: готуються до відльоту, в’ють гнізда.
- Заняття дітей: Розповісти, чим займаються діти в різні пори року.